CRO scan
Als Freelance CRO specialist verhoog ik het rendement van marketinginspanningen en websites. Door data-gedreven te optimaliseren wordt de gebruikerservaring verbeterd waardoor het aantal conversies en de kwaliteit ervan stijgt.
CRO-scan – Een adviesrapport vol met optimalisaties
Ben je benieuwd naar hoe de website van jouw organisatie geoptimaliseerd kan worden voor meer en/of betere conversies? Dan is een CRO-scan een goed startpunt. Hierbij maak ik op basis van theoretische kennis, +6 jaar CRO ervaring en beschikbare data een adviesrapport met minimaal 15 betrouwbare optimalisaties.
Begin dit jaar zijn wij een CRO traject met Irma gestart. Een expertise waar wij nog niet bekend mee waren maar wat een eye-opener! Het werk van Irma heeft tot op heden alle verwachtingen overtroffen en is van directe toegevoegde waarde voor de organisatie. Irma is méér dan kundig, betrokken en helder/concreet in communicatie. Een absolute aanwinst voor onze organisatie en een aanrader voor velen!
Wij zijn ontzettend blij met Irma! Ze heeft ons vanaf het begin geholpen goed inzicht te krijgen in onze data. Daarnaast komt ze continue met verbeterpunten en heeft ze ons geholpen prioriteiten te stellen op basis van onze bedrijfsdoelstellingen. Ook past ze ontzettend goed in ons team, is ze gezellig en voelt ze dezelfde passie voor onze missie als wijzelf. Kortom, krijg je de kans om met haar samen te werken, meteen doen!
Bij Gonect Online Marketing zijn we super tevreden over de samenwerking met Irma. Haar CRO-scan is gedetailleerd en biedt ruimte voor continue verbetering van websites. Acties worden concreet gemaakt waardoor er al snel stappen in de goede richting gezet kunnen worden. Wij zouden Irma zeker aanbevelen als CRO-specialist!
Voordelen CRO scan
CRO onderzoeksmethodes
Bij het uitvoeren van de CRO scan pas ik verschillende onderzoeksmethodes toe.
- Scan. Er is ontzettend veel onderzoek gedaan rondom gebruiksvriendelijkheid van websites, waarom wij mensen bepaalde keuzes wel of niet maken, wat bezoekers nodig hebben om over te gaan tot actie, enzovoort. Alle kennis die ik over de afgelopen jaren heb opgedaan komen tot uiting in de scan waarbij ik essentiële punten van de website beoordeel.
- Kwantitatieve data analyse: hierbij onderzoek ik met behulp van Google Analytics wat het gedrag is op de website. Middels tools als Hotjar en/of Clarity analyseer ik recordings, heatmaps en clickmaps. Door data toe te voegen aan de analyse worden de optimalisaties betrouwbaarder en specifieker.
- Online enquête. Heb je bezoekers wel eens de vraag gesteld wat ze ervan weerhoudt om over te gaan tot conversie? Of wat de belangrijkste motivatie is van klanten? Dergelijke inzichten zijn super belangrijk om de twijfelende bezoeker te overtuigen.
- Gebruikerstesten. Wist je dat je al met 5 respondenten 80% van de knelpunten op de website in kaart brengt? Daarom ben ik fan van gebruikerstesten: het zorgt ervoor dat je de blinde vlekken op je website ineens ziet.
Klaar voor online groei?
Laten we kennismaken en vertel me wat jouw online ambitie is. Dan gaan we deze samen waarmaken.